torsdag 2 februari 2012

Materialistisk lycka!

Är inte död, bara lite sömnig ;)

Fixar och donar med den plats vi kallar hem. Rensar, strukturerar om, slänger och städar. Så otroligt skönt att slänga och få bort saker (funderar i bland på att bli munk/nunna) och det fascinerar mig ännu mer att jag har skaffat mig alla dessa saker.
Shopping-terapi? Måste vart så. Det som är mest spännande är att under detta (snart) år vi bott här har jag tydligare än någonsin märkt vilka saker jag använder och vad jag inte använder, och det är just sakerna jag inte använder som jag nu ganska hårt rensar ut. Även i köket och jag ska snart ge mig på sovrummet och garderoben. Handdukar och kläder ska få sig en genomtitt.
Det positiva resultatet med allt detta är att jag kan hålla ordning och städat så mycket lättare, det är inte längre en mängd saker "som inte har någon plats". Allt ska ha en egen och självklar plats, det är målet just nu.

Så jag har kunnat plocka fram fina gamla saker och (lite motsägelsefullt) skaffat nya saker för att hålla ordningen ;)

Lackade plåtlådor för bröd, den lilla rymmer ett Wasa-paket perfekt!


Har faktiskt saknat Intermezzoglasen, dom ska användas, inte ligga i en dammig låda och glömmas bort.
En lustig bieffekt av att jag nu rensat klart i köket är att det ekar ganska ordentligt, hm. Har lite planer på tavlor och fotografier, få se om det kan hjälpa till.

1 kommentar:

  1. Va fint du har gjort. Kommer och tar en titt snart ;)

    SvaraRadera