söndag 29 april 2012

Öppet brev!

Detta inlägg är ett öppet brev till Linda ;) Jag gör så för jag tänkte att kanske fler behöver lite inspiration!

"Hej hopp! :)

Såg att du efterlyste recept på smoothies! Själv har jag precis börja göra i ordning sådana som frukost för det går snabbt och enkelt, man får i sig något färskt och fräscht med ganska mycket näring ;)

Om dom tjatar på dig att gå upp i vikt så kan du ju hälla i 1-2 msk av någon olja, typ linolja, rapsolja, vet inte om det finns restriktioner där för graviditet? Eller kanske 1-2 msk grädde, vet inte hur det blir i en mixer dock, men man kör ju inte så längre så det borde ju inte bli så vispat ;)
Samt att du kan ju använda standardmjölk istället för mellanmjölk, turkisk/grekisk yoghurt istället för vanlig naturell, tror dom är lite fetare ;)

Jag har gjort följande varianter hitintills. Det blir lite skönt crunchy med solrosfrön :

1. 2 portioner :
- 1st banan i skivor
- djupfrysta hallon/blåbär
- 1 tsk honung
- 2 msk solrosfrön
- 2 dl naturell yoghurt 3%
- 1 dl mellanmjölk

2. 2 portioner :
- 1st banan i skivor
- djupfrysta jordgubbar
- djupfryst mango
- 1 tsk honung
- 2 msk solrosfrön
- 2 dl naturell yoghurt 3%
- 1 dl mellanmjölk

3. 2 portioner :
- 1st banan i skivor
- djupfrysta hallon/blåbär
- 1 tsk honung
- 2 msk solrosfrön
- 2 dl naturell yoghurt 3%
- 1 dl mellanmjölk

4. 2 portioner :
- 2st kiwi utan skal (se till att de är mogna)
- djupfryst mango
- 1 tsk honung
- 2 msk solrosfrön
- 2 dl naturell yoghurt 3%
- 1 dl mellanmjölk

5. 2 portioner :
- 1st banan i skivor
- djupfrysta jordgubbar
- djupfryst havtorn
- djupfryst mango
- 1 tsk honung
- 2 msk solrosfrön
- 2 dl naturell yoghurt 3%
- 1 dl mellanmjölk

Tycker att både Willy's och ICA här i stan har många olika och prisvärda djupfrysta blandningar.

Lycka till! / Cederlöfskan"

2 kommentarer:

  1. Åh! Det här är PRECIS vad jag är ute efter! Enkla ingredienser som man ofta har hemma ändå, och bara sånt jag gillar. Tusen tack!

    Får jag länka inlägget? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst, så klart du får länka :)

      Radera