onsdag 18 april 2012

Tvätta tvätten.


Tvättdag idag. Slumpade det sig.


Tvätta är en sån där syssla som bara är "nollad". Dvs, det är egentligen varken kul eller tråkigt, det måste bara göras.


Precis som med städning och diskning; antingen så är man barnslig och tänker "neeej, va tråkigt, vill inte" eller så bara gör man det utan att lägga en värdering på sysslan.
Så har jag tänkt ända sedan jag flyttade hemifrån och det funkar bra, blir ingen lidelse att göra sakerna i fråga ;)


 Men men, skönt att få tvätten gjord och jag tror jag hinner med allt idag, brukar inte göra det. Vill alltid dela upp allt i så många olika temperaturer och färger ;)


 I övrigt? Städat/diskat det sista efter helgens festligheter, så nu är det tipptopp igen!
Fick maken min att borra upp en tavellist, äntligen. Men det gick inte så bra, betongen i dessa väggar är grov och stenig så borrarna blir brännheta eller går sönder om man har otur.


Så det blev en av fem tänkta tavellister, får sätta upp resterande foton med spik!

1 kommentar:

  1. Kul att du börjat skriva igen!
    Om ni vill låna en slagborrmaskin så har vi en ni kan låna ;)

    SvaraRadera