fredag 24 augusti 2012

Hår hår!

Fortsätter ju successivt att byta ut produkter, både vad gäller mat och hygien, till ekologiska, giftfria/kemikaliefria eller svenskodlade alternativ.
Senaste produkterna jag provat är hårmousse, hårspray och schampo.


Vad kan jag säga? Jo, just nu med min hårlängd och hårkvalité så passar dessa produkter utmärkt :)

Det är Eco Cosmetics hårmousse med granatäpple och gojibär, inte lika stark som de jag använt tidigare, men räcker gott och väl till om man som jag vill, få till lätta lockar eller rakt hår.

Eco Cosmetics hårspray med gojibär, samma här inte så jättestark men räcker för mig. Har håret mycket uppsatt nu i.o.m. att det är så varmt på jobbet och sprayen håller hårstråna på plats. Ett stort plus är att det är pumpflaska så man slipper molnet av gas som annars blir omkring en ;)
Ska komplettera dessa två med någon form av hårgelé tror jag.

Jag har inte klippt mig sedan någon gång i våras och topparna är mycket slitna. Ändå funkar Burt's Bees Very volumizig Shampoo with Pomegranate mycket bra! Verkar som om schampot tillför en del fukt. Det är helt klart annorlunda att inte ha ett schampo som löddrar så mycket, det kräver lite mer arbete men håret får en fin yta och struktur efter. Och jag tycker ju inte om att tvätta håret varje dag (sliter för mycket), än så länge så håller håret och blir inte "fett".
Ska införskaffa balsam så småningom också!

Har en beställning på gång hem med deodorant, tandborste och tandkräm, återkommer med recension om dom ;)

2 kommentarer:

  1. Vart hittar du dessa produkter?
    /Linnea

    SvaraRadera
  2. Klicka på namnet så hittar du två av sidorna ;)

    SvaraRadera