söndag 12 augusti 2012

Spritkistan

Jag höra om en fin idé och skapade detta som Lillnorrtan kom upp med :)

Jag skapade en spritkista!


 Kistan jag hade har varit en resekoffert, inköpt på auktion för några år sedan, senast har jag haft filmer i den. Så jag började med att ta ut allt så den blev tom. Klädde botten med presentpapper i fall att något kommer att kladda.

 

Spikade fast pappret med häftstift och skar bort överflödigt papper. Men gör inte som jag och använd en slö kniv! ;) Och sedan var det bara att fylla upp!

Voilá!
Eftersom jag passade på att rensa bland all sprit och bartillbehör så fick allt perfekt plats i kistan.
Är mycket nöjd! :D

Och på grund av detta kunde jag på plats med alla kokböcker och recept i nedre delen av skafferiet, perfekt!




Mhm, tjusigt, tjusigt.



1 kommentar: