onsdag 11 maj 2011

Nu får jag skämmas!

Men usch och fy så lång tid det skulle ta för mig att göra ett inlägg igen, skäms lite faktiskt. Nu när jag bjudit in fler att läsa också ;)

Och vad har hänt sedan sist? Jo!

Den där epilatorn har blivit använd. Måste ärligt säga att, nej, det är inte skönt. Tog 2 timmar. Gjorde inte ont på mig, och då menar jag ont så att jag skrek eller grät, men så där lagom obehagligt :) Fast jag har ju mina hårstrån så tätt sittandes, så då känns det kanske mer?
Men jag är sjukt nöjd med det köpet! Dom röda prickarna försvann över natten så nu har jag släta och jämnt färgade ben. Såklart, kommer ju behöva dra maskinen över spirorna både var och varannan dag ett tag framöver för att få tag på alla småstrån och alla strån som inte var uppe just då.
Om jag fortsätter så slipper jag ju håriga ben för kanske "all framtid". Gör ingenting!

Jobbade lite i lördags. Lördagar är softa dagar, visst, mycket folk, alla ska ställa frågor och allt tar slut. Men det är en skön stämning ändå :)

 Sedan blev det film också. Lova mig att ni inte ser på "Season of the witch". Någonting är fel på Nicolas Cage, filmens handling kretsar bara runt hans karaktär, även när det är fokus på andra om ni förstår mig. Hopplöst! Rundade av med att se de bästa scenerna ur "Holy Grail", blev på mycket bättre humör :)

Har fått äran att gå ner till min granne och grilla två gånger helgen som var! Fredagen och söndagen, man tackar och bockar, så gott! Ska ordna ett lager med såser och annat gott, så att det alltid finns och att stackars Maria inte behöver handla allt hela tiden ;)

I går lade vi inbjudningarna till bröllopet på postlådan, spännande! Och skönt att få det steget gjort. Nu är det bara att fokusera på smådetaljer och planering.
Och, "note to self", så ska jag se till att jag varje fredagskväll duschar så jag är fräsch inför OM det skulle bli så att man blir möhippad...

 Hm...

Man vet ju aldrig ;) men hoppas att det dröjer fram till sommaren i så fall...  ;)

Men inbjudningarna som sagt. Lite pyssel var det, men efter som jag älskar pyssel så har det bara vart roligt.





Lite actionbilder på tillverkningen och till sist det färdiga resultatet! Är glad att jag gick på min känsla och valde att göra dessa kort, även om jag inte hade gjort något liknande förut.
Fast till kommande kalas, dop och liknande så blir det nog inbjudningar från vistaprint ;)

Har varit på danspasset på Friskis i kväll, tack och lov för att Linnea tog dit mig. Väl på plats efter ett härligt pass så meddelar dom att nästa vecka blir det det sista passet (antagligen någonsin) eftersom Pia ska flytta!  :(  Så nästa vecka ska jag gå, alla ska gå! Häng med och njut av en timmes livsglädje vett ja!

Nu måste jag fundera på vad jag ska ha för gott till picknicken imorgon!


Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar