onsdag 25 maj 2011

Run for it!

Ja, så här glada, trötta, lite frusna men ack så lyckliga kan man se ut när man genomfört ett Vårrus. En del för andra gången och några för första.
Men det är ett fantastiskt evenemang. Arrangörerna räknade med 34000 under dom två tävlingsdagarna i Stockholm. Och det är sån stämning på plats!
Glada tjejer/brudar/kvinnor överallt (och ett fåtal stöttande män), musiken pumpar ur STORA högtalare, pepping från Friskis instruktörer. Man blir så otroligt fylld av energi och peppad.
Tog mig igenom på 43 minuter vilket är 1 minut långsammare än förra året, men med tanke på trängseln som var på banan och att jag knappt hade tränat så var det en riktigt bra tid :)





Peter Siepen var som vanligt konferencier och efteråt intog vi picknicken som man får vid gruppanmälan :) Men nu kom jag på att Linnea gick hem med chokladen! :D  var för trångt på bussen att dela på den då som vi hade tänkt! Förövrigt så borde SL/Busslink satt i fler extrabussar, blev ju knökfullt!


I övrigt så har jag jobbat en del, riktigt skönt. Börjar lära mig kassaschemat också, är lite lurigt ;)

Bröllopet.
Det här med skorna har fått sin lösning. Enligt butiken där jag beställde, så har dom nu fått ordentlig kontakt med leverantören och enligt dom ska skorna mina vara färdiga och skickas idag! Så jag hoppas hoppas att det stämmer. Tänker inte ta ut något i förväg... Annars har alternativet, som jag inte trodde skulle gå, löst sig. Så vill det sig väl så kommer jag ha ett par extraskor också, mycket skönt :)
Ska inom kort ta kontakt med prästen för att boka in ett vigselsamtal också, bestämma psalmer, sätta vigsel och (roligast av allt) boka in en repetition av vigseln i kyrkan! :) Ska bli skoj och väldig skönt, att få pröva på allt en gång innan ;)
Ska ta mig in till Stockholm och leta efter någon form av diadem/hårband och liten clutch också.

Lady Gaga har släppt sitt tredje eller andra studioalbum (beror på hur man räknar) och det är flera riktigt bra spår. Hon håller stilen och jag gillart :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar